Monday, April 12, 2010

Sumi-e esimene semester

Sumi-e tunnid olid mul sügissemestril kolm korda nädalas ja peaaegu iga nädal oli meil maalimiseks uus teema. Algselt oli mul plaanis siia iga nädala töödest kokkuvõte teha ja pildid üles panna, aga paraku ei olnud mul võimalust alati oma töid fotografeerida, nii et sinna see kogu värk siis jäigi. Niisiis on siin tagasivaade esimese semestri töödele.

Teemadeks olid meil siis bambus, orhidee, krüsanteem, ploom, kivid, maastik, maastik puudega, impressionistlik maastik, lõputöö - enam-vähem ka sellises järjekorras. Oli asju, mida mulle meeldis väga maalida ja oli ka asju, mida nii väga ei meeldinud. Eksamitööd olid meil vabateema õnneks, aga õppejõud hindas tekstuuri, tasakaalu ja tonaalsust. Kui need olemas olid, siis kõik oli lubatud.


Taimed/lilled


Ega ma ainult tunniteemadega ei tegelenud, joonistasin ka muid asju. Nagu selliseid postkaarte.


Ja sumi-e ei pea paberiga piirduma. Lehvikutele näiteks saab ka hästi joonistada. Aga valget/tühja lehvikut leida oli päris keeruline. Arvatavasti suvel, kui on niigi lehvikuhooaeg, leiab neid kergemini.


Ning mõnikord juhtub selliseid kunstipäraseid õnnetusi ka.


Minu üheks eksamitööks oli panda pilt, mille ma kinkisin oma vahetusperele jõuludeks.


Teiseks eksamitööks olid draakonid, mis sai ka ära antud. Kahjuks mul sellest eriti paremat pilti teha ei jõudnudki.

veel sumi-e pilte


Loomulikult joonistasin ma palju rohkem, kuid igast maalist ma ei hakkanud pilte tegema ning palju oli teema variatsioone (ehk siis kümme maastiku maali, sama palju krüsanteeme jne jne). Palju harjutamist oli, nii et pilte sai ka palju.

No comments:

Post a Comment